Pravidla adventure golfu - COVID

Před začátkem hry si pozorně pročtěte pravidla adventure golfu Šumava, pravidla jsou upravena a platí s účinností od 7. dubna 2020 0.00 hodin do konce nouzového stavu, kdy se zákaz volného pohybu osob podle bodu nevztahuje na sportování na venkovních sportovištích, v parcích, v přírodě a na jiných veřejně přístupných místech za splnění těchto podmínek:

  • nošení ochranných prostředků dýchacích cest (nos, ústa), které brání šíření kapének, a to s výjimkou venkovních sportovišť, kdy jsou sportující osoby, popř. skupina společně sportujících osob, odděleny od jiných osob fyzickou překážkou (např. stěna nebo plot) nebo vzdáleností nejméně 2 metry,
  • společně sportují jen dvě osoby, s výjimkou členů domácnosti, popřípadě při sportování od jiných osob zachovávají odstup nejméně 2 metry,
  • nejsou využívány související vnitřní prostory sportoviště, zejména společné šatny, umývárny, sprchy a podobná zařízení, ve kterých by nebyly plněny shora uvedené podmínky,
  • včetně cesty za účelem tohoto sportování;
  1. Hřiště tvoří celkem 18 jamek, které jsou očíslovány pořadovými čísly. Při hře dodržujte pořadí jednotlivých jamek. Ty jsou propojeny kamennými chodníčky, které Vás dovedou vždy k následující jamce v pořadí.
  2. Adventure Golf můžete hrát buď jednotlivě nebo ve skupinkách. Maximální povolený počet jedné skupiny jsou 2 hráči, s výjimkou členů domácnosti. Odstup od skupinek je povinně min. 2 metry.
  3. Před začátkem hry si hráči určí pořadí, ve kterém budou v rámci skupiny hrát.
  4. Začíná hráč číslo jedna a hraje do té doby, dokud nedopraví svůj míček do jamky. Teprve poté následuje hráč číslo dvě.
  5. Cílem hry je dopravit míček ze základního umístění do jamky na co nejmenší počet úderů. Zvítězí hráč, který má nejmenší součet úderů na všech jamkách.
  6. Před každou hrou obdrží hráči tzv. score kartu, do které si zapisují výsledky na jednotlivých drahách a následně na ní sečtou celkový počet úderů.
  7. U každé jamky hra začíná v prostoru před cihlovými mantinely. Zde si hráč může míček libovolně umístit na umělou trávu.
  8. Jestliže míček během hry opustí dráhu, hráč ho vrátí zpět na dráhu v místě, kde ji opustil. Umístí ho nejdále 20 cm kolmo od mantinelu. Hráč si připočítává jeden trestný úder.
  9. Jestliže míček skončí v bankru (písečné pasti), může si hráč zvolit ze dvou možností. První možnost je hrát z bankru. Druhou možností je míček umístit 20 cm kolmo od kraje bankru, a to v místě, kudy byl do bankru zahrán. Za přemístění míčku se však započítává trestný bod jako jeden úder navíc.
  10. Jestliže míček skončí v bankru (písečné pasti), může si hráč zvolit ze dvou možností. První možnost je hrát z bankru. Druhou možností je míček umístit 20 cm kolmo od kraje bankru, a to v místě, kudy byl do bankru zahrán. Za přemístění míčku se však započítává trestný bod jako jeden úder navíc.
  11. Pokud míček skončí upřekážky (dřevěný kůl, kámen apod.) a je celým objemem viditelný z jamky, může ho hráč přemístit 20 cm kolmo od překážky. Pokud míček z jamky celým objemem viditelný není, může ho hráč přemístit 20 cm od překážky, ale směrem od jamky v ose jamka-míček. Posunutí je v obou případech bez trestného bodu.
  12. Maximální počet úderů na jednu jamku je 6. Pokud se hráči nepodaří dopravit míček do jamky na šest úderů, zapíše si do tabulky 7 a v příštím kole pokračuje na další jamku.