Pravidla adventure golfu - COVID
Před začátkem hry si pozorně pročtěte pravidla adventure golfu Šumava, pravidla jsou upravena a platí s účinností od 7. dubna 2020 0.00 hodin do konce nouzového stavu, kdy se zákaz volného pohybu osob podle bodu nevztahuje na sportování na venkovních sportovištích, v parcích, v přírodě a na jiných veřejně přístupných místech za splnění těchto podmínek:
- nošení ochranných prostředků dýchacích cest (nos, ústa), které brání šíření kapének, a to s výjimkou venkovních sportovišť, kdy jsou sportující osoby, popř. skupina společně sportujících osob, odděleny od jiných osob fyzickou překážkou (např. stěna nebo plot) nebo vzdáleností nejméně 2 metry,
- společně sportují jen dvě osoby, s výjimkou členů domácnosti, popřípadě při sportování od jiných osob zachovávají odstup nejméně 2 metry,
- nejsou využívány související vnitřní prostory sportoviště, zejména společné šatny, umývárny, sprchy a podobná zařízení, ve kterých by nebyly plněny shora uvedené podmínky,
- včetně cesty za účelem tohoto sportování;
- Hřiště tvoří celkem 18 jamek, které jsou očíslovány pořadovými čísly. Při hře dodržujte pořadí jednotlivých jamek. Ty jsou propojeny kamennými chodníčky, které Vás dovedou vždy k následující jamce v pořadí.
- Adventure Golf můžete hrát buď jednotlivě nebo ve skupinkách. Maximální povolený počet jedné skupiny jsou 2 hráči, s výjimkou členů domácnosti. Odstup od skupinek je povinně min. 2 metry.
- Před začátkem hry si hráči určí pořadí, ve kterém budou v rámci skupiny hrát.
- Začíná hráč číslo jedna a hraje do té doby, dokud nedopraví svůj míček do jamky. Teprve poté následuje hráč číslo dvě.
- Cílem hry je dopravit míček ze základního umístění do jamky na co nejmenší počet úderů. Zvítězí hráč, který má nejmenší součet úderů na všech jamkách.
- Před každou hrou obdrží hráči tzv. score kartu, do které si zapisují výsledky na jednotlivých drahách a následně na ní sečtou celkový počet úderů.
- U každé jamky hra začíná v prostoru před cihlovými mantinely. Zde si hráč může míček libovolně umístit na umělou trávu.
- Jestliže míček během hry opustí dráhu, hráč ho vrátí zpět na dráhu v místě, kde ji opustil. Umístí ho nejdále 20 cm kolmo od mantinelu. Hráč si připočítává jeden trestný úder.
- Jestliže míček skončí v bankru (písečné pasti), může si hráč zvolit ze dvou možností. První možnost je hrát z bankru. Druhou možností je míček umístit 20 cm kolmo od kraje bankru, a to v místě, kudy byl do bankru zahrán. Za přemístění míčku se však započítává trestný bod jako jeden úder navíc.
- Jestliže míček skončí v bankru (písečné pasti), může si hráč zvolit ze dvou možností. První možnost je hrát z bankru. Druhou možností je míček umístit 20 cm kolmo od kraje bankru, a to v místě, kudy byl do bankru zahrán. Za přemístění míčku se však započítává trestný bod jako jeden úder navíc.
- Pokud míček skončí upřekážky (dřevěný kůl, kámen apod.) a je celým objemem viditelný z jamky, může ho hráč přemístit 20 cm kolmo od překážky. Pokud míček z jamky celým objemem viditelný není, může ho hráč přemístit 20 cm od překážky, ale směrem od jamky v ose jamka-míček. Posunutí je v obou případech bez trestného bodu.
- Maximální počet úderů na jednu jamku je 6. Pokud se hráči nepodaří dopravit míček do jamky na šest úderů, zapíše si do tabulky 7 a v příštím kole pokračuje na další jamku.